17.12.12

Pierniczki ^^

Za chwilę zacznie się okres gorących przygotowań do świąt typu pieczenie i gotowanie, dlatego dzisiaj przychodzę do Was z przepisem na pierniczki :) Tak właściwie to trochę późno się za nie zabrałam, bo można je robić ok. 3 tygodni przed Bożym Narodzeniem.




Do zrobienia około 100 sztuk pierniczków potrzebujemy:
  • 55 dag mąki (+ trochę więcej do podsypywania)
  • 30 dag miodu ( jeśli użyjemy sztucznego miodu to nasze pierniczki szybciej zmiękną)
  • 10 dag cukru pudru
  • 12 dag masła
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • przyprawa do piernika (ok. 60g)
  • kakao (opcjonalnie, można dodać 2 łyżeczki)


Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i wyrabiamy ciasto  (miód i masło można podgrzać żeby nam się dobrze mieszało) do momentu kiedy będzie jednolite.

Następnie rozdzielamy je na części i wałkujemy podsypując mąką żeby się nie sklejało. Z rozwałkowanego placka wykrawamy pierniczki (pewnie każdy ma w domu jakieś foremki na ciastka :) ). Jeśli chcemy pierniczki powiesić na choinkę, to przed upieczeniem wykałaczką robimy w nich dziurkę.

Pierniczki pieczemy około 8-10 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu są twarde, później zmiękną. Należy je przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku.
Dekorowanie zależy już od naszych pomysłów :) Ja je lukruję, robię polewę czekoladową, posypuję orzechami, dekoracyjnymi cukierkami itp. Ale tym zajmę się już jutro :)


Na koniec chciałabym Wam pokazać wisiorek gwiazdkę, który ostatnio wygrałam na jednym blogu :)



20 komentarzy:

  1. gratuluję wygranej... :) pierniczki pewnie przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te pierniczki wyglądają na przepyszne! *.* Nawet nie wiesz jak bardzo chciałabym je skosztować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczki wyglądają bardzo apetycznie:) pozdrawiam i zapraszam do mnie, może obserwujemy?:) A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)
    pyszności

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję wygranej :)) Pierniczki wyglądają przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. o dziękuję za przepis ! muszę robić na czwartek babeczki na wigilię klasową i chyba zrobię te pierniki !:D

    OdpowiedzUsuń
  7. O potrzebowałam właśnie jakiegoś przepisu na pierniczki,miała szukać, a tu przy okazji trafiłam ;)

    PS.Zapraszam do mnie na rozdanie - http://fashion--bella.blogspot.com/2012/12/grudniowe-rozdanie.html#comment-form. Zachęcam,gdyż naprawdę warto ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje wygranej:)
    Pierniczki wyszły ci bardzo fajne, ja chyba też zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam podobne foremki i tez będę robić takie :)))
    u mnie nowe DIY

    OdpowiedzUsuń
  10. no i mi zrobiłaś smaka... :) jako że ogólnie jestem leniem, chyba zaraz polecę do sklepu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię bardzo pierniki,Twoje wyglądają pysznie !
    pozdrawiam i zapraszam na konkurs

    OdpowiedzUsuń
  12. No to mam nadzieje, ze i u Ciebie spadnie! :-) Co do pierniczków, wyglądają naprawdę przepysznie ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.
Jeśli zaobserwujesz, napisz - na pewno się odwdzięczę :)

Layout: Paweł Jermolonek. Obsługiwane przez usługę Blogger.